GPZ600R & Sportster

Har grunnat en del över GPZ:an medans sommaren gått över i höst. Plötsligt började jag läsa om sidostödsbrytaren. OM jag bara hade gjort det i juli. Många många ägare av japanska 80-talshojar som har bekymmer liknande mina har hittat felet i en felande sidostödsbrytare.

Den är verkligen robust och helt ingjuten i plast men efterssom den är av typen 'normalt stängd' så blir det såklart trubbel om kontaktytorna oxiderat.

Plockade bort den och fyllde den tomma kopplingdosan med silikon , men det var inte så smart. Måste ju såklart göra en liten brygga mellan rätt ledare också. Svart och brun enligt hjälpsamma engelsmän på GPZ-forumet.

Det börjar kännas som jag kanske får igång kawan innan snön kommer , det vore smutt om den hann besiktas.

Jag kände mig lat men jag skickade en prisförfrågan till en verkstad för service av Sportstern. Det räcker med meka.
Sportstern är för ny för att börja riva i. Den ska få ny olja o motor , växellåda och gaffel. Samt nya stift och förhoppningsvis bättre däck.

Har kört drygt 100 mil på den nu och jag gillar den bara mer och mer. Den är som byggd för små kurviga asfaltsvägar i den krispiga höstluften.

RSS 2.0