Sommaren & hösten












Lite har det iaf hänt i sommar. En 18,5 timmars / 76mil hojsemester på Sportstern till härjedalen, samt en och annan småsväng. Sedan har hondan fått en ombestyckning med rätt storlek på munstyckena (100), rätt läge på nålarna och en sprillans ny luftburk med nya insugsgummin. Ägnade en halv lördag att ställa tändningen, byta en tändspole, tändhattar och kondingar. Jag är nu helt säker på att jag vet vad som orsakat problemen med hondan.

Att den gick tokfett och sotade var ett villospår. Det är brytarna och tändningen som spökar. matarledningen till vä-brytare har trasig isolering och kondingen var kass.

En annan konding gjorde susen, nu går hojen bra för tillfället. På torsdag har jag bokat tid för besiktning så nu hoppas jag att den rullar snällt hela vägen dit och hem :)

Tjoho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0