Harley Davidson

Vad ska man säga om den. Fjädringen är mjuk, såpass att framgaffeln bottnar vid minsta lilla provokation. Däcken är torra och bakdäcket har en profil a´la bildäck. Bromsarna tar dåligt. Prestandan är jämförbar med en skapligt pigg Passat...

Nä , så illa är det inte. Det låter visserligen mera än det är om motorn men jag upplever Sportstern som pigg. Den är väldigt kul att köra och jag har inga problem med vibrationerna. 10-20 mil är inga problem. Skulle kunna åka långt på den. Saknas bra packmöjligheter dock.

Måste skaffa bättre fjädrar till framgaffel, bättre däck samt bakfjädrar dock. Som den är nu fungerar det men allt känns lite oroligt i kurvor om man har lite fart. Ta kurvor med lite fart är ju själva glädjen med motorcykelkörning.

När man nu inte nöjer sig med att posera runt i tätbebyggt område.


Kommentarer
Postat av: Micke

När jag hade ägt den några dagar kom jag på den smarta idén att jag borde kolla lufttrycket i däcken. Det behövdes mera luft. Efter denna nästan pinsamma åtgärd blev cykeln plötsligt mkt bättre.



Nya däck vill jag ha iaf. Mynetmoto har hyfsade priser på Metzeler.

2009-02-25 @ 11:19:16
URL: http://kawasakigpzr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0