Honda besiktad och klar.

Vilken känsla att starta upp en 38år gammal motorcykel en solig oktoberdag med 2,5 plusgrad. Efter en liten stunds kickande hoppade den tveksamt till liv för att snart gå jämnt o fint utan choke. Ljudet påminner lite om en Volvo Amazon.

Körde den till bilprovningen, ryggsäcken packad med reservkondingar och verktyg, och kom hela vägen fram. Hos bilprovningen fanns det kaffe, tack det behövdes, och det mesta gick fint. Tutan som tutat så glatt på parkeringen tutade inte alls. Det blev enda anmärkningen. Inget återbesök behövdes. När jag kört en bit därifrån provade jag tutan. Funkade klockrent.

Nåväl, nu är hojen på vägen igen. Synd att det är vinter i luften bara.

Nu ska jag bara hitta lite tid att sätta ihop kawan också. Jag vill ju ha alla tre rullandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0